Pari viikkoa sitten treenit meni vähän yli sillä treenipainot tippuivat kerta linttuulla ja samaan aikaan tuli motivaatio ongelmat. Siispä lepäsin välillä yhden viikon ja käytännössä vain pyöräilin kaksi kertaa kaupunkiin 10min matkan. Se kannatti koska nyt taas treenikin luistaa ja olo on hyvä. Käytiin perjantaina Kajaanin Balancella treenaamassa samalla kun oltiin siellä töissä. Sinne olikin nyt saatu avattua uusi treenipuoli ja sehän oli ihan VALTAVA ja HIENO! Kyllä tässä on varmaan paras sali missä olen koskaan käynyt. Aivan mahtava paikka ja ihana henkilökunta.
Optimal Performance edustettuna. ;)

Viime viikonlopppuna kävimme Heikin kanssa Hiidenportissa kävelemässä luonnossa ja ihailemassa maisemia. Tässä muutamat kuvat sieltä.

IMG_0951

Hiidenportin rotko

Metsäretkellä hiidenportissa

 

Joku on asunut täällä! Melkosia korpisotureita olleet, mutta tuskin ovat arvanneet että joku päivä ihmiset käy ihmettelemässä niiden asunnon paikkaa.

Pari viikkoa sitten sain myös tällaisen kutsun:

Kutsu katetriablaatioon

Tiistaina 3.9. minulle tehdään siis katetriablaatio, jolla koetetaan polttaa sydämen liika hermorata pois kummittelemasta. Toivotaan, että rytmihäiriöt jäisivät sille tielleen. Onhan niistä 11 vuotta jo kärsittykin aina silloin tällöin ja nyt tämän vuoden puolella vähän liikaakin. Olen kyllä erittäin peloissani ja stressaantunut asiasta, mutta ei auta kuin laittaa silmät kiinni ja olla ajattelematta asiaa, niin kauan kunnes on rauhottavat suonessa ja olo sen mukainen. 😀 Pyydän kyllä kaikki mahdolliset ja mahdottomat dropit, sillä katetrointihan tehdään hereillä.

2.9. minulla on sopivasti Kajaanin Biorexillä ilmaisluento klo 18, joten ei paljon ehdi ajattelemaan mitään ikäviä ennen tiistaita. Jos olet Kajaanissa muuten tuolloin, niin tule kuuntelemaan. Luennon aiheena on Oikotie Optimaaliin, meidän alkavan valmennuksen mukaan ja kerron siellä ravinnosta, liikunnasta ja muista elämäntavoista.

Oikotie Optimaaliin ilmaisluento Iisalmi

Sitten joitakin tämän viikon poimintoja:

Helsingin Sanomissa oli tällainen otsikko “Suolistosairaudet yleistyvät nuorilla – syytä ei tiedetä” Muutamana syynä voisin mainita esimerkiksi sen, että lapsi saa oman suolistonsa bakteerikannan äidiltään. Jos äidin bakteerikanta on surkea (kuten näyttää monilla nykyään olevan), niin sitä se tulee olemaan lapsellakin. Ihmettelen myös miksi ruokavalion merkitystä oireiden hoidossa väheksytään. Vaikka sairaus itsessään ei paranisi ruokavaliolla, niin onhan se merkittävä asia, jos pystytään välttämään kivut tai jopa avanne. Aika harva osaa vai hoitaa itseään ruokavaliolla kuten pitäisi.

Tämä kirjoitus puhutteli minua myös: “Pientä ponnistelua” Olen Jarin kanssa samoilla linjoilla siinä mielessä, että yhä useammat ihmiset ovat nykyään niin huonossa kunnossa, että töiden jälkeen ei jakseta enää kuin istua sohvalla. Itse asiassa tutkimuksissa on selvitetty, että useiden ihmisten nykyinen kunto kestää vain kuuden tunnin työpäivän eikä mitään muuta. Raudan nostaminen (ja kuntoilu yleensä) kehittää myös rautaisen mielen. Treeneissä on käytävä epämukavuusalueella ja työtä täytyy tehdä pitkäjänteisesti.

Kirjoituksessa ei mielestäni oteta kantaa sairaisiin ihmisiin, jotka eivät jonkun vaivan takia pysty suoriutumaan töistä vaikka miten kuntoilisi. Joskin lepo on myös tärkeää, ei pelkän rasituksen lisääminen. Toisaalta, kun itsestään pitää huolta yhdellä tasolla, niin jaksaa pitää myös toisella tasolla. Kun huolehditaan vaikka riittävästä unesta, niin takuulla motivaatio kehonhuoltoon on paljon suurempi, kuin väsyneenä ja nuutuneena.

No sitten on vähän oma lehmä ojassa, koska mainostan meidän virman sivuja 😉 Joni teki tällaisen roundtable sarjan jossa huippuvalmentajat kertovat pysyvien tulosten salaisuuden. Lähes kaikissa jutuissa toistui sama ajatus, eli jos haluaa muokata omia ruokailutottumuksiaan niin se kannattaa tehdä pikkuhiljaa ja yksi tapa kerrallaan. Liian paljon, liian nopealla tahdilla on yksi suurimmista sudenkuopista mitä ihmiset tekevät, kun haluavat muokata tottumuksiaan. Hyvässä kunnossa pysyminen ei vaadi kieltäytymistä vaan rentoa asennetta ruokaa ja elämää kohtaan.

Tänään kuvailen uudet treenit joten huomenissa pääsette sitten tosi toimiin! 🙂 Nyt heippa vaan höpönassut! -Anu

Pin It on Pinterest

Share This