Tässäpä olisi lukijoille välipalavaihtoehtoja. Jokainen näistä on välipala minun makuun. Kokeilkaas tekin! 🙂

Välipala 1, mietoja salamitikkuja, omena ja pähkinöitä

Stockmannilla käydessäni ostin sieltä mietoja salamitikkuja ja tein niistä välipalan. Söin siis yhden omenan, salamitikut (4kpl) ja muutaman pähkinän. Salamin voimakas maku ja omenan makeus sopivat ihanasti yhteen.

Välipala: Riisikakkuja, leikkelettä, juustoa, raejuustoa, marjoja ja päärynää

Tämä oli illan välipala. Hiilihydraatit parantavat unenlaatua ja auttavat rauhoittavien hermovälittäjäaineiden muodostumisessa (esim. serotoniini). Siksi en syö tärkkelyshiilareita aamusta, koska haluan olla silloin virkeä! Tässä siis pari riisikakkua voilla, herbamare yrttisuolalla, leikkeleellä ja juustolla sekä lisäksi raejuustoa marjoilla, päärynällä ja stevialla maustettuna.

Treenin jälkeen. Riisikakku hunajalla ja banaanilla, leikkeleitä, ½ avokado

Tärkkelyshiilarit on myös fiksua ajoittaa treenin jälkeen, mikäli omaa huonon hiilihydraatinsietokyvyn. Tällä tavalla ajoitettuna keho pystyy hyödyntämään hiilarit palautumisprosesseihin ja rasvaa ei pääse kertymään. Tässä riisikakkua hunajalla ja banaanilla. Lisäproteiinia otin leikkeleistä (joita oli huomattavasti enemmän kuin kuvassa näkyvät kaksi ;)) ja käärin leikkeleet + avokadoa salaatinlehden väliin.

Smoothie: Mansikkaa, mustaviinimarjoja, banaania, päärynä, raakakaakaota....

Smoothiet on ikisuosikkeja! Niistä saa vaikka mitä eri versioita vaihtelemalla aineksia ja riittävästi kun pistää proteiinijauhetta, niin tulee täysipainoinen välipala. Ei tule kyllästyminen koskaan. Tähän laitoin mansikkaa, mustaviinimarjoja, banaania, päärynää, raakakaakaota, macaa, mansikan makuista heraproteiinia (joskus käytän myös suklaanamakuista riisiproteiinia) sekä steviaa.

Töissä: Miniporkkanoita, Kulinaari leikkeleitä, Polar juustoa ja pähkinöitä

Tässäpä työpaikalla pikavälipala. Ostin tuollaisia jänniä luomuminiporkkanoita, Kulinaari häränleikkelettä, Polarjuustoa (15%) ja pähkinöitä. Käärin porkkanan leikkeleen ja juuston sisään rullaksi. Aivan mahtava makusekoitus. 😀

Vuohenmaitorahkaa, mustikoita, proteiinijauhetta, steviaa

Kävin ostamassa ensimmäistä kertaa elämässäni vuohenmaitorahkaa, joka oli TAIVAALLISTA! Tämä on yksi Helsingin hyviä puolia. 😉 Tähän seokseen pistin vuohenmaitorahkaa, suklaanmakuista heraproteiinia, toffeesteviaa ja mustikoita. Näyttää pahalta, maistuu hyvältä.

Porkkanatikkuja dipattuna ranskankermaan, keitettyä kananmunaa + suolaa

Taas töiden välipalana oli porkkanatikkuja joita dippasin tällä kertaa ranskankermaan. Samalla söin pari kananmunaa puhdistamattoman merisuolan kanssa. Tuollaisessa puhdistamattomassa merisuolassa on 92 eri mineraalia, kun taas puhdistetussa suolassa niitä löytyy vain kaksi. Ei ihme miksi suola on joskus ollut yhtä arvokasta kuin kulta.

pikamunakas ja salaatti

Pikamunakas jossa 2 kananmunaa (+mausteet herbamare yrttisuolaa, paprikajauhetta, chilijauhetta, sinappia) aamuista jauhelihaa sekä salaatinlehtiä revittynä lautaselle + mandariini ja omena pilkottuna.

Terveellinen ruoka on hyvää ja vaihtelevaa! Entisessä elämässä välipala oli AINA 2-4 paahtoleipää, levitettä, kinkkua ja juustoa (ja hyvällä tuurilla kurkku, tomaatti tai salaattisiivu leivän päällä) + maitokaakao ( + naminami -vanukas).

Toffee tummaasuklaata, vadelmanlehtiteetä ja laatukirjallisuutta.

Mitäs tämä kuva täällä tekee?! Unohtakaa tämä! 😀

Pin It on Pinterest

Share This