Klean Kanteen tarttui mukaan ostosreissulta. Olipa ihana juoda vettä tästä pullosta. <3
Minulla oli hienosti suunniteltu, kuinka teen tänne 2-3 postausta kurssin aikana, mutta eihän siitä tullut kerta kaikkiaan mitään. Nyt kuitenkin vihdoin koneen ääressä ja hieman lomaakin tiedossa. Olen siis tämän viikon viettänyt Rhode Islandilla USA:ssa opiskellen PICP level 1 ja 2 kursseilla. Tämä viikko on siis ollut “lähijakso”, joka kuuluu kurssiin etäopiskelun ohella. Ja kyllä, läpäisin molemmat lähijakson käytännön kokeet eli JIIHAA! Nyt on viimein voimaharjoitteluvalmentajan sertifikaatit tehtynä. 🙂 Tässä muutamia kuvia kurssilta. Seuraavassa osassa taidan kertoa enemmän muusta matkailusta täällä.

Jokaisena päivänä meillä oli tiukkaa asiaa klo 10-18 välillä. Opetus tapahtui oikeastaan kokonaan salilla, jossa opeteltiin liiketekniikoita, liikevariointia ja niiden tarkoitusta, rakenteellisen tasapainon analyysin tekemistä ylä- ja alavartalolle ja tietysti treenattiin oikeastaan joka päivä hieman jotain. Kävimme myös läpi treeniohjelman tekemistä, jaksotusta, periodisointia ja HIRVEE määrä muuta extrasälää aina lihasten esiaktivoinnista faskioiden käsittelyyn, josta tulee olemaan varmasti hyötyä.

Kiertäjäkalvosinliikkeitä harjoittelemassa. Ei sentään maksimipainot, vaikka heikko olenkin. :D

 

Oli semmoinen sopivan hikinen treeni päivän päätteeksi alavartalolle. Kaikki tein ja olin tyytyväinen itseeni!

Viimeinen GBC -treeni, jota minä en tosin pystynyt enää tekemään...

Kouluttajat olivat erittäin mukavia, kokeneita huippuosaajia. Toinen heistä on oli myös Biosignature kursseilla minua kouluttanut Mary-Pier Gaudet (joka on muuten aivan sairaan kaunis nainen). Toinen kouluttajista, Stephane Cazeault oli varmaan yksi vakavimmista äijistä jota olen koskaan nähnyt kierolla huumorintajulla varustettuna. Pelottava yhdistelmä siis. 😀

Ihana Mary <3

IMG_1094

Hermostuttavin tilanne oli tietysti käytännön koe. Ykköstason koe oli mukavampaa puuhaa, koska siinä testattiin parilta ylävartalon rakenteellista tasapainoa ja tietysti siinä sai toisesta tukea ja turvaa. Kakkoskokeeseen sitten mentiin yksin, jossa Stephane tenttasi minulta alavartalon rakenteellisen tasapainon testeistä kysymyksiä. Vieras kieli tuo tietysti oman jännitysmomentin lisäksi, mutta hyvin kaikki meni ja yllättävän rennosti pystyin olemaan lukuunottamatta pientä kikattelua testin aikana. 😀 Hups.

Muutamia uusia tuttujakin kurssilta tuli. Alex Hongkongista oli ainakin todella innostunut suomalaisista ja ylisti maasta taivaaseen liiketekniikoita ja voimatasoja. Hauska kaveri muutenkin. 🙂 Yksi mahtava asia oli myös se, että lounas tarjottiin talon puolesta ja illalle sai ostaa ruokaa myös mukaan Poliquin Centteriltä. Helppoo on syöminen kun ruoka on paleota, gluteenitonta ja maidotonta jo valmiiksi. 😀 Kaiken kukkuraksi ruoka oli tietysti aivan MAHTAVAN HYVÄÄ ja hinta iltaruoalle oli erittäin kohtuullinen. 🙂

Tällainen pieni yllätys oli ruoan mukana yhtenä päivänä. Oli yksi parhaimmista gluteenittomista leivonnaisista ever!

Olen jostakin aiemmin lukenut, että PICP kurssi ei ole kummoinen, mutta olen kyllä täysin toista mieltä. Totta kai asiat on suhteellisen peruskauraa jos voimaharjoittelun perusteet, vähän anatomiantuntemusta ja valmennusta on taustalla. Jos kuitenkin oikeasti kuuntelee kouluttajia, niin kyllä sieltä käytäntöön tuli omalla kohdallani paljon enemmän hyödynnettävää, kuin esim. Suomessa PT koulusta… Jos ajatus on valmiiksi se, että haluaa viedä käytäntöön mahdollisimman paljon asioita, niin silloin varmasti myös vie.

Loppukaneettiin pieni avautuminen. Yksi asia mitä olen aina ihmetelly on se, että miksi jumppatunneille on ilmestynyt “Plyometrisiä” -tunteja, kun ne ei ole plyometristä nähneetkään. Pelkkä hyppely ei siis tarkoita plyometristä ja se kävi hyvin selväksi kurssilla (ja lisäksi se on erittäin vaarallista suurimmalle osalle populasta mikäli rakenteellinen tasapaino ei ole kunnossa). Kun nopeus hidastuu pitää sarja lopettaa välittömästi. Eli tällaiset tunnit on ajanhukkaa…

Pin It on Pinterest

Share This