Mulla oli ongelmia vielä noin pari viikkoa sitten tehdä punnerruksia omalla painolla. Tuon lääkityksen vaihdon myötä silloin aikoinaan, tapahtui kropassa kummia ja kohta en saanut enää mitään oman painon juttuja tehtyä. Viime kesänä punnerrukset ja esimerkiksi dipit luonnistuivat. Siitä oli suunta enää alaspäin. Nyt sitten kokeilin pari viikkoa sitten tehdä punnerruksia ja Heikki katsoi tekniikkaa ja vartalon hallintaa kuntoon. Ei mennyt kuin muutama päivä ja pystyin tekemään punnerruksen. 😀 Olin aktivoinut väärin keskivartaloa ja siitä syystä koko kropan voimantuotto meni aivan persietelleen.
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=Jeasg95taDM]

Videolta huomaa kuinka keskivartalo meinaa pettää, mutta enää ei ole tuota ongelmaa havaittavissa. Heikki pisti mut esiaktivoimaan syviä vatsoja ennen treeniä. Lisäksi hän kävi auttamassa mua treenin aikana, että saan syvät lihakset aktivoitua. Tämä tarkoittaa siis sitä, että Heikki ottaa kyljistä kiinni ja puristaa niin julmetusti, että koskee! Yök. Kyllä siitä kuitenkin selkeää apua oli. Lisäksi tein ja teen edelleen muutamia liikkeitä treenin loppuun nuiden syvien vatsojen vahvistamiseksi. Kunnon runtua siis nyt niille ja kaikki keinot käyttöön. Saan sitten sen punnerruksenkin omalla painolla kulkemaan paremmin. Tällä hetkellä niitä menisi ehkä kaksi peräkkäin varpailtaan. Tuo syvien vatsalihasten aktivointi olisi muutenkin aika oleellista tekipä sitten mitä tahansa salilla. Loukkaantumisriski ja selän kiputilat voi nousta aika oleellisesti jos keskikroppa on semmoinen puoliksi löysä.

Nyt on painonnostokengät tilattu ja niillä päästy jo treenaamaan. Ensin olin kyllä vähän pulassa niiden kanssa, kuten arvata saattaa. Korkoon tottumattomalle tuntui, että jokainen nosto menee nenälleen ja vaikka minnekkä suuntaan. Sitten tekniikka alkoi pikkuhiljaa taas löytyä kohdilleen. Voin muuten sanoa, että nuo painonnostotreenit on ERITTÄIN hikisiä! En voi käsittää, miten hitosti mulla hikeä pukkaa, kun teen noita liikkeitä! Mahtavaa. 🙂 Toisaalta ne eivät ole niin kuormittavia treenejä, koska ei tule juurikaan eksentristä- eli alaslaskuvaihetta. Tällä hetkellä viikkoon tulee kaksi painonnostotreeniä ja kaksi lajitreeniä. Kehonhuoltoa olen nyt tehnyt päivittäin, mutta siitä voisin kertoilla lisää vielä toisessa postissa.

Uusi rakkaus: Adidas Power Perfect II <3

Tämän päivän aamupala oli jauhelihaa, tomaattia ja smoothieta pari lasia. Perus settiä.

Olen tässä myös lisännyt reilusti hiilarin määriä ruokavalioon. Tällä hetkellä treenipäivinä hiilarit on siellä 120-150g. Tämä määrä tuntuu siltä, että söisin muka HIRVEITÄ määriä hiilaria. Jännä miten käsitys on pään sisällä ihan eri, kun on tottunut johonkin muuhun (ts. sinne alle 100g hiilareille). Uskon kuitenkin, että nämä isommat hiilarit tekee mulle vain hyvää ja alkaa tuota voimaakin mahdollisesti tarttua. Ainakin salitreenit ovat paljon energisempiä tällaisella ruoalla. Nyt olen tiputtanut Lion määrää, koska verikokeet näyttivät siltä, että pudotusta tarvitsisi tehdä. Mulla näyttää olevan semmoinen kroppa, että liikatoiminnasta tulee vajaatoiminnan oireita myös… Härskiä. Toivon, että tämän pudotuksen myötä myös saisi kadotettua lihasmassaa ja voimaa takaisin. Let’s see.

Pin It on Pinterest

Share This