Vielä on Bodyweight Boot Camp -valmennuksessa tilaa innokaille treenareille! 🙂 Pistetään hyvä porukka kasaan, niin saadaan tsempattua toinen toisiamme. 27.10. aloitetaan ja siihen saakka on aikaa ilmoittautua mukaan. Jos siis tuntuu, että liikunnan aloittaminen on haastavaa, niin tässä valmennuksessa treenaat kotona oman kehon painolla lyhyitä intervallitreenejä. Nämä treenit pistää aineenvaihduntaan potkua myös jos haluat polttaa rasvaa ja tehdä näitä treenejä esim. salitreenin lisäksi. 🙂

Lauantai yönä tultiin takaisin Lontoosta Helsinkiin. Lomailemaankin ehdittiin kurssin jälkeen muutama päivä ja täytyy sanoa, että Lontoo meni kyllä edelle New Yorkista heittämällä! Aivan ihana kaupunki, vaikka sateelta ei voinut näin syksyllä kyllä välttyä. 😉

Usein ihmiset aina päivittelee mulle sitä, kuinka lomalla ei voi syödä terveellisesti ja “hyvä dieetti menee pilalle” kun lähdetään ulkomaille. Usein saan kuulla jopa matkatyötä kotimaassa tekeviltäkin, ettei tien päällä pysty ruokailemaan terveellisesti. Itselleni nämä asiat kuulostavat todella vieraille! Omat elämäntavat ovat näköjään juurtuneet niin syvälle, etten osaa kuvitella että söisin lomalla jotenkin eri tavalla kuin kotona! Mutta kuitenkin samaan aikaan ymmärrän, että mitä vähemmän aikaa omien elämäntapojen muutoksesta on, sitä vähemmän niissä on vielä varmuutta ja sitä suuremmalla todennäköisyydellä ne voivat mennä pieleen, kun arki katkeaa.

Omalla kohdallani lomalla oleminen ei esimerkiksi tarkoita alkoholilla läträämistä. Tällä reissulla en käyttänyt alkoholia lainkaan. En edes ruoan kanssa punaviiniä, mikä ei olisi edes paha vaihtoehto ottaa muutaman kerran. Olen kuitenkin huomannut, että alkoholi sekoittaa uneni täysin. Tästä syystä pysyttelen siitä siis erossa ja käytän sitten kun sille on jokin hyvä syy.

Tässä muutama vinkki lomaruokailuun ja ruokakuvia omalta reissultani. Jospa näistä saisi jotain ideoita, miten tällaisissa tilanteissa voisi tehdä jotain paremmin kuin aiemmin. Pahoittelen myös, että ruokakuvat näyttää oksennuksille. 😀 Pääasiassa muistin ottaa kuvat vasta sitten, kun olin sotkenut ja muussannut kaikki sekaisin ja syönyt jo pari haukkua ruoasta. 😀 Noh, ainakin on todentuntua näissä kuvissa. 😉

Aamupalaa!

Aamupala oli meillä samaa systeemiä kuin kotona. Jauheliha on mun lempparia ja se on niin nopeaa laittaa. Tähän kaveriksi otin sitten vain salaattia ja vähän hedelmää. Keitin samoilla tulilla myös kananmunat välipalaksi kurssia/kaupunkikierrosta varten. 🙂

Kurssilounasta

En halua, että opiskellessa on pää homeessa. Siitä syystä siis kurssieväät on asianmukaiset. Tässä kävin ostamassa edellisenä päivänä Whole Foodsilta salaattia, kuivattuja hedelmiä, kookosvettä, pähkinöitä ym. kivaa. Salaatissa oli lohta, kananmunaa, vihreää ja tomaattia.

Kookosvettä <3

Iltapala

Iltapalalla oli usein samaa kuin aamulla, koska tein sen verran enemmän aina kerralla ruokaa, että sitä riitti seuraavillekin aterioille. Tässä ateriassa oli kalkkunan jauhelihaa (jota Suomesta harvemmin saa…) sekä paistettua lehtikaalia, salaattisekoitusta, omenaa ja vadelmia. Hiilariksi otin gluteenitonta leipää kinkulla ja voilla.

Lounas kaupungilla ravintolassa.

Kaupungilla ollessa tuli hyödynnettyä repussa kulkevia minivälipaloja sekä Lontoon ravintolatarjontaa. Tässä ylemmässä kuvassa käytiin Nando’s ravintolassa. Siellä sai kanaa monessa muodossa ja siihen valitsemansa lisukkeet. Otettiin Heikin kanssa puoliksi kokonainen kana, medium mausteella, salaatilla ja mausteriisillä. Kaikki sai gluteenittomana. 🙂 Tämäkin paikka löytyi ihan sattumalta, kun käveltiin ympäriinsä ja tutkittiin ravintoloiden ruokalistoja.

Whole Foodsilla

Jenkeissä käydessä Whole Foods on tullut tutuksi paikaksi ostaa ruokaa ja Lontoossakaan se ei tuottanut pettymystä. Käytiin ostamassa pari kertaa ruokaa, ravintolisiä ja kosmetiikkatuotteita tuolta. Tietysti myös kookosjukurtti kuului Whole Foodsin herkkuihin jota piti käydä haalimassa. 😛 NAM! Samalla sitten tutustuttiin yläkerran ruokatarjontaan. Sieltä löytyi “pikaruokala” jossa oli erilaisia ravintoloita samassa tilassa. Käytiin kaksi kertaa paikassa, josta sai ottaa yhden hiilarinlähteen, yhden lihavaihtoehdon, kaksi kasvisvaihtoehtoa, yhden kastikkeen (ja loppuun sai ottaa vielä salaattivaihtoehtoja esim. porkkanaraastetta, paprikaa, kurkkua tmv.). Kaikki oli gluteenitonta! JEE!

Kun näet tällaisen kyltin, niin pitää toimia! Todennäköisesti sen luolta löytyy jotain hyvää!

Lentoketän sivuosuma!

Kyseisestä kahvilasta huomasin heti ensimmäisenä tuon yllä olevan kyltin, niin oli pakko mennä katsomaan asiaa lähemmin. Kyllä kannatti, sillä tuosta kahvila-ravintolasta löytyi paljon gluteenitonta ja maidotonta juttua. 🙂 Erehdyin sitten ostamaan mantelimaitoon tehdyn suklaajuoman ja sen kaveriksi gluteenittoman sitruuna-inkivääri kakkupalan. Oli IHANAA! Heikki teki fiksumman valinnan ja otti salaatin jossa oli gluteenittomia lammaslihapullia.

Heikin lammaslihapullasalaatti.

Vielä ennen lentoa.

Koska oltiin lentoasemalla niin hyvissä ajoin, niin piti syödä kaksikin kertaa. Ostettiin sitten yhdestä ravintolasta salaattiannokset tiskistä. Samassa tiskissä oli myynnissä keitettyjä kananmunia sekä hedelmiä. Siispä päätettiin täydentää salaattiannosta ostamalla keitetyt kananmunat sekä viinirypäleitä. 😛

Lentokone eväät

Lentokoneessa ei luonnollisestikaan tarjoiltu mitään fiksua. Ruokaa siis varattiin pienesti lennolle. Käytiin edellisenä päivänä ostamassa Whole Foodsilla kuivalihaa, pähkinöitä sekä Bounce proteiinipatukoita. Näiden lisäksi pakattiin mukaan viherjauhetta ja proteiinijauhoa. Oli hyvä iltapala vielä koneessa. 🙂

Kyllähän siellä lomalla tuli myös vähän herkuteltua. Syötiin tummaa suklaata parinakin päivänä. Samoin meni kuivattuja hedelmiä välipalan lisänä. Ravintolassa otin kerran light limun. Hyvän matkan tunnistaa siitä, että on hyvä olo koko ajan ja pystyy nauttimaan matkakohteen tarjonnasta. 🙂

Tower Bridge

Pin It on Pinterest

Share This