Helsingissä ollaan! Nyyh… En olisi kyllä todellakaan vielä halunnut palata. Toissapäivänä piti vielä kurssin jälkeenkin käydä Poliquin Group Centerin kahvilassa juomassa kookosvettä ja syömässä gluteenitonta herkkua. Stefan tulikin siellä vastaan ja naureskeli, että enkö saanut jo tästä paikasta tarpeekseni? 😀
Mä en vain voi käsittää mitä hittoo just on tapahtunut. Niin mahtava kurssi oli. Kouluttajat on kyllä jotain aivan omaa luokkaansa ja on etuoikeus päästä oppimaan MAAILMAN huipuilta treenaamisesta ja ravinnosta. Melkein voisin sanoa, että tämä oli PARAS Poliquin Groupin koulutus missä olen koskaan ollut.

Minä ja kouluttaja Stephane Cazeault

Yksi tärkeimmistä asioista joita haluan ehdottomasti jakaa teille on ajatusmaailma jota Poliquin Groupilla viljellään. Kehonkoostumuksen muokkaaminen on jotain ihan muuta kuin painon pudotusta. Luke Leaman sanoikin, että jos olet läski nörtti niin tuskin haluat myöhemmin olla heikko läski nörtti. Mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaa selviää aikalailla tästä kuvasta:

Biosignature mittauksen tulokset viiden päivän treenileirin jälkeen.

Kuten tästä kuvasta näkyy paino on pysynyt koko tämän ajan tismalleen samana. Kehonkoostumus otti sen sijaan harppauksen eteenpäin. Jukoliste mä en oo koskaan tiputtanu rasvoja noin nopeesti alas. 😀 (Lean mass ei sitten tarkoita Biosignaturessa lihasmassaa, vaan rasvatonta massaa.) Noh, eihän tällaista treenitahtia voisikaan ylläpitää jatkossa (10 treeniä viidessä päivässä), mutta pointtina on nyt se, että:

1. Söin aivan saatanasti terveellistä ruokaa. Välillä söin niin paljon, että oikein mahaan sattui.
2. Hyvishiilareita tuli jokaiselle aterialle.
3. Poliquinin pre-, intra ja post workout juomat oli käytössä joka ikisessä treenissä.
4. Nukuin oikeisiin aikoihin ja oikeita määriä 8-9 tuntia/yö.
5. Stressikuorma oli minimissään. Täällä oikeastaan kaikki ruoka tuli valmiina nenän eteen. En miettinyt työjuttuja, vaan keskityin omaan tekemiseen.

Miten tästä jatketaan?

Kroppa näyttää vastaavan tällä hetkellä hyvin treeniin. Olen ehkä jopa ihan turhaan pelännyt lisätä treenitehoja kilppariongelmien takia. Jotain muutoksia kuitenkin tarvitsee tehdä, jotta saan tämän kehityksen pidettyä yhtä hyvänä myös Suomeen palatessani.

1. Syön yhtä saatanasti kun reissussa ollessa.
2. Hiilareita pidetään edelleen mukana.
3. Poliquinin pre, intra- ja post workout juomat mukaan joka ikiseen treeniin.
4. Nukun oikeisiin aikoihin ja oikeita määriä 8-9h/yö.
5. Vähennän stressikuormaa. Tämä tarkoittaa oman ajankäytön hallinnan parantamista. Mun täytyy elää tämänkin asian suhteen kuten opetan. Sähköposti on yksi asia josta tulen jatkossa karsimaan… Tämä siksi, että tuen tällä omaa hyvinvointia ja sitä kautta pystyn auttamaan myös muita.

Heikki muuttaa mulle treeniohjelmaa myös. Todennäköisesti tulen tekemään toisinaan treenejä jopa pari kertaa päivässä (esim. toinen puntti ja toinen jonkun näköinen strongman treeni). Sitten vain seurataan aktiivisesti miten kehonkoostumus muuttuu. Siitäkin voi jo paljon päätellä kehon toiminnasta (esim. siitä pelaako aineenvaihdunta vai ei).

Muutama treeniohjelma tarttu mukaan!  Näistä oli kaksi ylitse muiden ja siitäpä siis ideoita omaan treeniin.

Taas yksi lisää näitä.

Sitten semmoinen ajatuksensiemen kaikille ikuisille laihduttajille ja aineenvaihduntavammaisille tähän loppuun. Mitäpä jos tekisitte kerrankin täysin päinvastoin, kun ootte aina tehneet. Söisitte aivan saatanasti terveellistä ruokaa ja priorisoisitte stressinhallintaa sekä unta. Treeniä kovemmaksi sitä mukaa kun kroppa ottaa sitä vastaan. Todennäköisesti tuloksetkin olisi semmoisia, että ette oo aiemmin osanneet kuvitella edes märissä unissanne.

Pin It on Pinterest

Share This